onsdag 9 januari 2013

Varför komma på saker själv när andra gör det så bra

Efter mycket grubblande har vi (jag) bestämt hur den stora rabatten som vi började gräva i våras ska se ut. Det ska bli en regnbågsrabatt!

Idén är inte min från början, den har jag lånat skamlöst stulit från ett inlägg i fina trädgårdsbloggen "Bland rosor och bladlöss", där det berättas om hur den här bilden gav inspiration till en rabatt med rosor och perenner med färger som flyter in i varandra.



Jag behöver öva mer på att sköta rosor så jag får gå ifrån originalidén lite.
Min tanke är att börja med lite fröer för att få en billig start och sedan plantera mer och mer växter allteftersom man ser var det behövs. Helst ska det ju blomma i alla färgerna hela sommaren såklart. Och så vill jag ha buskar med snygga grenar och lite vintergrönt så det finns nåt att titta på hela året.
Hur som helst tror jag att det kommer bli jättefint när det väl är klart.

Om några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...