onsdag 30 januari 2013

Vad som funkar för mig

Jag har fortfarande några mammakilon kvar som jag skulle vilja bli av med. Jag har jobbat på det lite i etapper och blivit av med en del, för ett år sedan vägde jag femton kilo mer än vad jag gör idag, men nu är tanken att få bort det sista.

Jag brukar börja med en vecka eller så med nutrilettpulver. Det spelar ingen roll att det är mest vatten som försvinner, det finns inget som motiverar så mycket som att bli av med över tre kilo på en vecka, även om allt inte är hållbart när man börjar äta igen. Min metod efter det är att köra pulver varannan dag och äta varannan. På det viset blir det inte tråkigt och jag tror att det är ett bättre sätt att få ett hållbart resultat eftersom man ändå håller någon sorts förbränning igång.

För själva ätandet följer jag ingen direkt diet eller så, utan försöker äta som jag vill göra även i fortsättningen. Jag försöker hålla nere kolhydraterna och håller på så sätt nere kalorierna genom att till exempel byta ut potatis och pasta mot grönsaker. Och så äter jag ungefär var tredje timme. En ätardags mat kan se ut till exempel så här:


Frukost: Äggröra på ett ägg och vatten, några skivor rökt kalkon, en halv avocado, en kiwi och en sked blåbär som jag köpt frysta.


Lunch: Abbas salladstonfisk med grillad paprikasmak, isbergssallad med örtagårdskrydda på, tomat, gurka och paprika.


Mellanmål: Mild lättyoughurt, Pauluns müsli och lite blåbär igen.


Middag: Strimlad squash till kycklingfilé med avjar relish, persilja och cashewnötter.

Och så ritar jag fina diagram där man kan se hur centrimetrarna försvinner också, för det är ju det som faktiskt spelar någon roll. Men det visar jag en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...