fredag 27 april 2012

En bra plan är inte lika bra om man glömmer den

Jag har ju berättat förut att jag brukar gå på trädgårdsskola på Plantagen (till exempel här och här), och i onsdags var det sista gången innan sommaren. Eftersom man får 15 % rabatt på allt man handlar på själva kundklubbskvällen har jag ett par veckor skrivit upp en massa saker jag ville ha vi behöver till trädgården, och passade på att köpa allt på en gång.

Planen var att Kristian skulle vara med för att titta på gräsklippare bland annat, och sedan skulle han och barnen åka hem i bilen med barnstolar i, och så skulle jag vara kvar och shoppa i lugn och ro efter kursen och sedan ta vår "fulbil" hem med grejerna. Jättebra plan. Om vi hade kommit ihåg att åka dit i varsin bil.

Nu fick han gå med barnen till Maxi för att få lite mat och sedan komma tillbaka. Innan jag var färdig (det tog sammanlagt TRE timmar och klockan var åtta) var det "lite gnälligt". Så jag glömde ta kort på allt vi handlade som jag hade tänkt för att det skulle bli ett lite bättre blogginlägg, det här.

Men ni kan få se kvittot.


4 088 kr efter 721 kr avdrag. Men vi fick med oss mycket grejer hem. Till exempel hallonbuskar och odlingslådor och kompostgaller och krukor och gräsklippare och jord och ogräskorgar och fiberduk och en jäkla massa blommor. Så det var ju bra.

Men att knixa in ett körsbärsträd i en redan fullpackad bil till ljudet av en skrikande bebis är väl inte precis det trevligaste trädgårdsprojektet man kan tänka sig. Inte ens om det inte hade ösregnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...