lördag 28 april 2012

Dagens trädgårdsarbete

Jag började gräva en stor grop till vårt nya körsbärsträd, men det blev tråkigt och tungt när jag kom ner till ett gruslager, så jag lämnade över det till Kristian och planterade lite blommor i stället.


I den gamla tvättunnan sattes 3 myskmadra och en klätterros, New Dawn. Tanken är att den ska klättra upp i trädet bakom tunnan, får se hur lydig den är. Detta tror jag kommer bli jättefint när myskan täcker jorden i krukan och kirskålen täcker nederdelen av tunnan. Stenen i tunnan la Harry dit och jag fick inte ta bort den.


Penséer som vi köpte för 15 kr per 6-pack. Den vänstra krukan som har blivit så fint patinerad och lite mossig fick filmjölk på sig förra året. Ska smeta in lite på den stora också, och på några nya som ska få pelargoner i sig när det känns dags att flytta ut dem.


När gropen var färdig tog jag över igen och planterade det lilla trädet enligt konstens alla regler med grus för dränering och kulle för sänkningsmån och uppbindning och grejer. Och sedan försökte jag pussla tillbaka gräsmattan, förhoppningsvis blir det fint så småningom.

Vi köpte Stella, som är självfertilt så det inte behöver stå nära andra körsbär, och ska ge söta, goda bär. Svårt att tänka sig när det är så här litet och tanigt, men det blir nog toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...