torsdag 23 februari 2012

Harrys rum

Även om Lilly hyr in sig med skötbord och sina kläder, heter det fortfarande Harrys rum tills hon flyttar in på riktigt. Välkomna in på en titt:



En gammal tv-bänk med lådor rymmer jättemycket leksaker och är mjuk att sitta på. Fönstret, som vätter mot söder, lånar jag till pelargonsticklingarna. Känns lite passande med blombebisar i barnrummet.
Kuddarna sydde jag till Harry innan han föddes, när jag fortfarande hade tid och ork och så. (Fast Kristian har designat B.A.R-kudden)


Han sover i Kristians gamla säng med fina sängkläder från IKEA. Han har Bilar-sängkläder också, att byta med, eftersom hans mormor "tyckte synd om pojken". Men han gillar sina "hjärtor". Det är lite roligt att han inte kan sova om kudden ligger åt fel håll så hjärtat är upp och ner.

Här ser man silvermolnen som jag har målat på väggarna. På ett bor det en liten ängel. Harrys nalle är en Harrys-nalle som han har fått av våra kompisar.


Tänd hela natten


Barnen har varsin sån här hängare från Åhléns, där vi hänger kläder när de inte riktigt behöver tvättas, men man vill inte lura någon att de är helt rena genom att lägga in dem i garderoben. Skorna jag köpte till Lilly tyckte Kristan var "lite väl tjejiga".
Äsch, det är ju inte ens nåt glitter på.


Indiantavlan har min mamma pysslat ihop till min lillebror, men vi lånar den. Har tänkt klistra dit nya ögon, för det ser ut som att indianerna har gulsot med de här gamla.
På kortet spelar jag orgel naken. 

Skötbord

Kakelplattorna på väggen har min mamma målat på

Fler gitarrer än pappa

Min gamla kompis Affe sitter i hyllan.

Skönt att ha ett foto när det är städat, för så här ser det ju aldrig ut




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...