tisdag 31 januari 2012

Vårt sovrum

Rundturen i huset har kommit till vårt sovrum. Eftersom min man gillar lila var det lite min present till honom att sovrummet fick vara lila eftersom det lätt blir så att jag bestämmer mest hur det ska se ut här hemma.
Om vi med mest egentligen menar allt. Hur som helst är väggarna ljust, ljust lila.

Säng Hemnes och lila överkast från IKEA.
Vitt överkast, förmodligen alla kuddar samt gardiner och sängbord från Indiska.

Vi valde en 140 cm bred säng för att få lite mer golvyta i ett ganska litet rum, och vi hade haft det i vår sista lägenhet och det funkade bra. Så här två barn senare funkar det väl sådär om jag ska vara ärlig.

Hängare Indiska, spegel Chilli, lampfot Åhléns.

Den här hängaren är det meningen att jag ska hänga mina kläder på när varken garderoben eller tvättkorgen känns rätt. Jag är inte speciellt duktig på det, utan slänger dem över sängkanten i stället. Just nu skyller jag lite på att vaggan står i vägen medan jag klurar ut en ursäkt jag kan använda när vi tar bort den.

Begagnad vagga från Blocket, sängkläder från när jag var liten, lila gallerfilt köpt på Lekcenter.
Fårfäll på golvet från IKEA.

Tavellister från IKEA, lila julstjärna från Indiska.

Tavellisterna målade jag vita och sandpapprade lite. Min favorit av familjebilderna är nog den längst till vänster med min farfar, som jag inte hann träffa. Den begagnade stolen har jag klätt vit. Den lila kudden med blommor har jag snott från Harrys rum. Det kändes ok eftersom det är jag som har sytt den.


Skor från när vi var små. De vita är mina och fotbollsskorna Kristians.


Peperomia i fönstret, de funkar bra i norr. Lyktan är en julklapp.


På andra sidan hänger min brudbukett, röda rosor med pärlor.

Det var det hela, nästa gång visar jag krypvinden.

Eller kanske köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...