måndag 16 januari 2012

Badrumsdetaljer

Jag tänkte visa lite hur det ser ut här hemma och börjar med några bilder från badrummet, som helrenoverades 2008. Det var klart precis den dagen ROT-avdraget infördes. Kul.
Det bästa med badrummet, förutom själva funktionerna, det är ju väldigt skönt att t.ex. ha någonstans att kissa, är det fina fönstret. Detta var det enda som behölls när vi gjorde om och jag är så glad att vi gjorde det. Till och med när det drar kallt i duschen. Det är ju bara vinter en gång om året, tänker jag.
Inte så praktiskt, men snyggt! Så tänkte vi. Men att det skulle behöva torkas av efter varje gång man tvättat händerna med tvål för att se rent ut, det trodde vi nog inte. Jag tror inte badrummet som planeras på vinden kommer att ha ett svart handfat. Jag tycker dock fortfarande att det är snyggt. När det är rent.
På hyllan över den vägghängda toalettstolen ser det just nu ut så här. En garderobsblomma i en gammal ishink, en våreld i en Marimekkoskål med mossa som jag hämtar från gräsmattan och ett doftljus som jag fick av min plastsyster Pia i "Bra jobbat att få barn-present". Hjärtat var julpynt som fick hänga kvar. Snyggast är dock Harrys dagiskonst, som liksom har fått sätta färgskalan.
Och till sist en bild av golvet, klinkers med trämönster. Foten är med för att liksom förstärka att det är ett golv.
Förutom detta har vi ju en toalett och ett badkar och så, men det har man ju sett förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...